människans sanna jag

Jag slutar aldrig förvånas över hur egocentriska så många människor kan vara, andras problem är andras problem men deras problem är allas problem. Jag förstår mig verkligen inte på det synsättet. Hur människor behandlar djur som en sak som de bestämmer över istället för en själ som de har fått låna och ska vara glada att få ha i sitt liv. Hade jag haft möjligheter och någon bad mig om hjälp skulle jag hjälpa till utan att tveka utan att ens tänka tanken att begära att få nått i genäld. Det finns för få människor som bryr sig, men de som gör det vill jag verkligen ge en stot cred till och säga att det är de som banar väg för ett bättre väg. Om alla hjälps åt så kan vi få en bättre och mer sammarbetsvillig värld där alla ställer upp för alla så gott det går.

Idag har vatt en ganska seg dag, nytt projekt på jobbet och har haft ont i huvudet för saker runt omring idag,  men men jobbet måste man ju sköta endå. Gick väl relativt bra iallafall.
Nu ska jag bara ta det lugnt.

btw jag älskar mina djur<3

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0